Stołówka

REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
w Publicznym Liceum Ogólnokształcącym nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. M. Konopnickiej w Opolu
1. Postanowienia ogólne
- W celu wspierania prawidłowego rozwoju uczniów w Publicznym Liceum Ogólnokształcącego nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi im Marii Konopnickiej
w Opolu (dalej: PLO nr II), w ramach posiadanej bazy, prowadzona jest stołówka szkolna. - Koszty funkcjonowania stołówki w PLO nr II pokrywane są w granicach kwot wydatków zaplanowanych w budżecie Miasta Opole oraz zgodnego z nim rocznego planu finansowego szkoły. Należności za posiłek wpływają na rachunek dochodów własnych szkoły.
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówki.
- Stołówka szkolna wydaje dziennie do 350 obiadów.
- Posiłki wydawane są w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych od godziny rozpoczęcia długiej przerwy do 15.30.
- Niniejszego regulamin umieszczony jest na stronie internetowej szkoły oraz jest dostępny u Kierownika stołówki.
- Aktualny jadłospis wywieszany jest przed wejściem do stołówki oraz umieszczany na stronie internetowej szkoły.
2. Uprawnienia do korzystania ze stołówki
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
- uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualne,
- uczniowie innych szkół, dla którym organem prowadzącym jest Miasto Opole ,
- pracownicy zatrudnieni w kuchni i stołówce szkolnej,
- nauczyciele oraz inni pracownicy szkoły wnoszący opłaty indywidualne,
- w ramach wolnych bloczków osoby z zewnątrz wnoszące odpowiednie opłaty.
3. Zasady korzystania ze stołówki szkolnej
- Podstawą korzystania z posiłku w stołówce jest abonament miesięczny lub bloczek dzienny – dokumentujące prawo do spożywania określonego posiłku w określonym dniu (dniach).
- Do korzystania z posiłków wydawanych w stołówce uprawnieni są, według następującej kolejności:
- uczniowie PLO nr II,
- uczniowie z innych szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto Opole,
- pracownicy i emeryci szkoły,
- inne osoby niezwiązane ze szkołą – w przypadku pozostawania niesprzedanych bloczków dla osób wymienionych w punktach od 1) do 3).
4. Ustalanie wysokości opłat za posiłki
- Ustalone wysokości opłat za posiłki w stołówce szkolnej:
- opłata za jeden obiad dwudaniowy – tzw. bloczek uczniowski – 6,50 zł,
- opłata za jeden posiłek dla innych osób – 15,00 zł.
- Wysokość opłaty za posiłki w stołówce szkolnej określa Dyrektor szkoły w porozumieniu
z organem prowadzącym szkołę. - Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
- Inne osoby, korzystające z posiłków w stołówce szkolnej, ponoszą pełne koszty uwzględniające koszty wykorzystanych produktów oraz koszty utrzymania stołówki szkolnej, w tym koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnionych w stołówce szkolnej.
5. Sprzedaż bloczków obiadowych
- Sprzedaż bloczków obiadowych prowadzi Kierownik stołówki.
- Do zakupu bloczków obiadowych w pierwszej kolejności uprawnieni się uczniowie PLO
nr II. Mogą oni kupić bloczki obiadowe w dwóch ostatnich dniach miesiąca, w godzinach od 10.00 do 11.30 oraz od 12.15 do 15.30. - Uczniowie innych szkół mogą kupić bloczki obiadowe w ostatnim dniu miesiąca,
w godzinach od 12.15 do 15.30, - Pracownicy oraz emeryci PLO nr II w Opolu mogą kupić bloczki obiadowe
pierwszym dniu miesiąca w godzinach do 10.00 do 11.30 oraz od 12. 15 do 15.30, - Osoby spoza szkoły mogą kupić bloczki obiadowe w pierwszym dniu nowego miesiąca,
w godzinach od 13.45 do 15.30 - Przy zakupie abonamentu miesięcznego można z abonamentu wyłączyć określone dni.
- W przypadku niewykorzystania całej puli dostępnych na dany dzień bloczków, można
je nabywać na bieżąco (bloczki dzienne). - Zapłatę należności za posiłki ponosi się poprzez:
- zakup abonamentu miesięcznego, w terminach określonych w ust. 2 – 5.
- bieżący zakup bloczków dziennych.
6. Zwroty opłat za niewykorzystane obiady
- Rezygnację z posiłku należy zgłosić Kierownikowi stołówki osobiście lub telefonicznie, nie później niż w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień, którego dotyczy rezygnacja, w szczególnie uzasadnionych przypadkach – najpóźniej w dniu nieobecności w godz. 8.00 – 9.00. Zgłoszenie należy potwierdzić w formie pisemnej.
- W przypadku zgłoszenia rezygnacji z posiłku, zwrotowi podlegają płatności poniesione
za abonament lub za bloczek, z wyłączeniem dnia, w którym dokonano zgłoszenia rezygnacji z posiłku. - W takiej sytuacji opłata za niewykorzystane bloczki w danym miesiącu zostanie zwrócona w gotówce, po dostarczeniu niewykorzystanych bloczków.
- Niewykorzystane w danym miesiącu bloczki należy dostarczyć do Kierownika stołówki bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż do ostatniego dnia tego miesiąca, z zastrzeżeniem ust. 5. i 6.
- Zwrotu bloczków i opłat za niewykorzystane posiłki w czerwcu dokonuje się najpóźniej
w ostatnim dniu roku szkolnego, natomiast w grudniu – w ostatnim dniu zajęć lekcyjnych
w danym roku kalendarzowym. - W przypadku braku możliwości dostarczenia w wymaganym terminie niewykorzystanych bloczków (tylko uzasadnione zdarzenia szczególne), termin ich dostarczenia należy uzgodnić z Kierownikiem stołówki.
7. Zasady zachowania na stołówce
- Osoby spożywające posiłki przed wejściem na stołówkę zobowiązane są do umycia
i zdezynfekowania rąk oraz przestrzegania regulaminu stołówki. - Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
- Po spożyciu posiłku naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce.
- Niezwłocznie po posiłku należy ustąpić miejsca innym.
- Korzystający ze stołówki szkolnej zobowiązani są do pozostawienia kurtek i plecaków
w miejscu wyznaczonym na stołówce (wieszaki). - Pracownicy szkoły uprawnieni są do pobierania obiadów poza kolejnością.
- Zabrania się pobytu w pomieszczeniach stołówki osobom postronnym, niespożywającym posiłków.
- Osoby korzystające ze stołówki odpowiadają za spowodowane na stołówce szkody.
W przypadku uczniów, odpowiedzialność finansową ponoszą ich rodzice/opiekunowie. - Osoby naruszające zapisy niniejszego regulaminu mogą zostać skreślone z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.
8. Postanowienia końcowe
- O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje Dyrektor szkoły.
- Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje Dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym, w postaci pisemnego aneksu.